close
تبلیغات در اینترنت
خدای اهل سنت

تبلیغات

موضوعات

تبلیغات

    Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 88
    کل نظرات کل نظرات : 93
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 70

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 84
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 65
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
    آي پي امروز آي پي امروز : 2
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 17
    بازدید هفته بازدید هفته : 149
    بازدید ماه بازدید ماه : 2,040
    بازدید سال بازدید سال : 5,671
    بازدید کلی بازدید کلی : 100,980

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 54.225.57.230
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : سه شنبه 30 مرداد 1397

خدای اهل سنت !!!!!

خدای اهل سنت!!!!  (اگه حوصله ی خوندن این مطالب رو ندارین کلیپ زیر رو دانلود کنید)


با خدای بی ریش و موفرفری بیشتر آشنا شوید!

خدای اهل سنت

 

 

ابن تیمیه آورده است:ابن عباس از رسول الله نقل می کند که:رأیت ربّی عزّ وجلّ، شابّ أمرد وفرده جعد قطط، فی روضه خضرا...خداوند را به صورت نوجوانى دیدم که هنوز موى صورتش در نیامده، سرش پرمو، پیچ پیچ (فرفرى) …بیان التلبیس الجهمیه ج7ص290

 

خدا صورتی بدون مو و موهایی فرفری دارد

ابو یعلى از ابن عباس نقل کرده که پیامبر گرامى(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: «رأیت ربی عز وجل، شاب أمرد جعد قطط، علیه حلیة حمراء». خداوند را به صورت نوجوانى دیدم که هنوز موى صورتش در نیامده، سرش پرمو، پیچ پیچ (فرفرى) و داراى زیور و آلات سرخ بود.

ابو یعلى در کتاب دیگرش گفته: ابوزرعه دمشقى این روایت را صحیح شمرده و أحمد بن حنبل گفته: «هذا حدیث رواه الکبّر عن الکبّر، عن الصحابة عن النبی(صلى الله علیه وآله وسلم) ، فمن شک فی ذلک أو فی شیء منه فهو جهمیّ لا تقبل شهادته ولا یسلّم علیه، ولا یُعاد فی مرضه!!!
این حدیث را بزرگان از بزرگان از صحابه روایت کرده اند و هر کس در صحت این روایت شک نماید او جهمى و شهادت او پذیرفته نیست، سلام نباید به او داد و به هنگام مریضى از وى نباید عیادت کرد ((طبقات الحنابلة: ج3 ص81 ج 82، ط ج مکتبة العبیکان، مکة المکرمة ج جامعة أم القرى.إبطال التأویلات لأبی یعلى: ج1 ص141، ط1 ج مکتبة دار الإمام الذهبی الکویت، 1410 هـ.، إبطال التأویلات: ج1 ص145)).

خدا به جز ریش و عورت همه چیز دارد

ابو بکر ابن عربى مى گوید: فردى که مورد وثوق من بود نقل کرد که ابو یعلى، امام و پیشواى ابن تیمیه (پدر فکری و معنوی وهابیت که محمد ابن عبدالوهاب متاثر از او بود) مى گوید: در باره خدا هر عضوى را جز ریش و عورت اثبات خواهم کرد: «إذا ذکر اللّه تعالى وما ورد من هذه الظواهر فی صفاته، یقول: ألزمونی ماشئتم فإنّی ألتزمه، إلاّ اللحیة والعورة» ((العواصم من القواصم: 210، الطبعة الحدیثة: 2/283، دفع شبه التشبیه بأکف التنزیه لابن الجوزی: 95، 130 ـ الهامش)).

*************توحید از دیدگاه مکتب اهل بیت علیهم السلام ***************

اهل بیت ع ،همان کسانی که رسول خداص در حدیث ثقلین،آنان را خلیفه و جانشین خود معرفی کرد و به همه مسلمین دستور داد که از قرآن و اهل بیت ع،تبعیت و اطاعت کنند،و دوری از این دو را = گمراهی و ضلالت دانست،نظر دیگری دارند که می بینیم.

دربارة ید و دست

محمد بن مسلم می‌گوید : از امام باقر (علیه السلام) ، معنای آیة ( قَالَ یا إِبْلِیسُ مَا مَنَعَکَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِیَدَیَّ )ص75 « ای ابلیس ! چه چیز موجب شد تا از سجده بر چیزی که با قدرت خود آفریدم امتناع ورزیدی ؟ » را پرسیدم ، فرمود : دست در کلام عرب ، به معنای قدرت ، توان و نعمت است ؛ چنان که در آیة ( . . . وَاذْکُرْ عَبْدَنَا دَاوُدَ ذَا الأَیْد ) ص17 و آیة ( وَالسَّمَاءَ بَنَیْنَاهَا بِأَیْیْد )ذاریات47 ، به معنای توانایی است.توحید صدوق، ص130 و 153

درباره صورت

ابوحمزه می‌گوید : از امام باقر (علیه السلام) دربارة آیة ( . . . کلُ‏ُّ شیَ‏ْءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ ) قصص88 ؛ « جز ذات او همه چیز نابودشونده است . » پرسیدم ، فرمود :« هر چیزی نابود می‌شود جز وجه خدا و خداوند بزرگتر از آن است که به صورت توصیف شود ؛ بلکه معنای آیه این است که « کل شیء هالک الا دینه و الوجه الذی یوتی منه ؛ هر چیزی نابود می‌شود جز دین او و صورت آنچه از آن دین آورده می‌شود . »همچنین در برخی روایات آمده است که همه چیز نابود می‌شود جز راه حقی که برگزیده است. توحید صدوق : ص149

انتهای کلام: امام صادق ع   به علی بن حمزه فرمود :« سُبْحَانَ مَنْ لَا یَعْلَمُ أَحَدٌ کَیْفَ هُوَ إِلَّا هُوَ لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْ‏ءٌ وَهُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ لَا یُحَدُّ وَلَا یُحَسُّ وَلَا یُجَسُّ وَلَا تُدْرِکُهُ الْأَبْصَارُ وَلَا الْحَوَاسُّ وَلَا یُحِیطُ بِهِ شَیْ‏ءٌ وَلَا جِسْمٌ وَلَا صُورَةٌ...  منزّه است کسی که هیچ کس نمی‌داند چگونه است جز خود او ، او مانندی ندارد ، شنوا و بیناست ، محدود ، محسوس و قابل لمس نیست و حواس ، او را درک نمی کنند . چیزی به او احاطه نمی‌یابد و او نه جسم دارد و نه صورت و . . . . عیون اخبار الرضا (علیه السلام) ، ج1 ، ص98

 

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با خداهای بیشتر خواهشا دانلود کنید

 

 

sonnis god

 

 

 



تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 03 آبان 1391 ساعت: 0:6
برچسب ها : ,,,,