close
تبلیغات در اینترنت
آیا شیعه حق است؟

تبلیغات

موضوعات

تبلیغات

    Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 88
    کل نظرات کل نظرات : 93
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 70

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 64
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 90
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
    آي پي امروز آي پي امروز : 16
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 40
    بازدید هفته بازدید هفته : 154
    بازدید ماه بازدید ماه : 1,860
    بازدید سال بازدید سال : 16,285
    بازدید کلی بازدید کلی : 128,520

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 54.156.76.187
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : سه شنبه 01 خرداد 1397

آیا شیعه حق است؟

برای بررسی واثبات مذهب شیعه باید شخصیت های برتر آن عصر را بشناسیم و بعد قضاوت کنیم که آیا حضرت علی بن ابیطالب برتر است یا دیگر خلفا

فضائل حضرت صدیقه ی طاهره سلام الله علیها  در کتاب های اهل سنت

 1) از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده که     

((برترین زنان بهشت خدیجه دختر خویلد، فاطمه دختر محمد، مریم دختر عمران و آسیه دختر مزاحم میباشد))

- این حدیث در ((مستدرک الصحیحین)) جلد 2 صفحه ی 497 نقل شده و سپس تصریح میکند که اسناد این حدیث صحیح است

2) در حدیثی دیگر می خوانیم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در بیماری وفاتشان هنگامی که بی تابی حضرت صدیقه ی طاهره علیها السلام را مشاهده کرد فرمود :

((ای فاطمه آیا راضی نیستی که تو برترین بانوی زنان جهان و بانوی زنان این امت و بانوی زنان با ایمان باشی؟))

-  مستدرک الصحیحین جلد 3 صفحه ی 156

3) در حدیث دیگری نیز از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم این معنی به صورت مطلق آمده است

((بدانید او بانوی تمام زنان در قیامت است))

- حلیة الاولیاء جلد 2 صفحه ی 142

4) عایشه نقل میکند که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم خطاب به دختر گرامیشان در بستر مرگ چنین فرمودند:

((آیا تو راضی نمی شوی که بانوی زنان اهل بهشت یا زنان با ایمان باشی؟ و هنگامی که این سخن را شنید شاد و خندان شد))

- صحیح بخای ، کتاب بدء الخلق ( مهمترین کتاب اهل سنت بعد از قرآن)

5) این حدیث را سیوطی در ذیل آیه ی 42 سوره ی آل عمران آورده است

ابن عباس از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نقل میکند :

((چهار زن بانوی بانوان زمان خود بودند مریم دخترعمران، آسیه دختر مزاحم، خدیجه دختر خویلد و فاطمه دختر محمد و از همه ی آن ها برتر فاطمه بود))

- ذخائر العقبی صفحه ی 44

- سیوطی  در کتاب ((الدُرّالمثور)) ذیل آیه ی 44 سوره ی مبارکه ی آل عمران

از این حدیث نتیجه می گیریم که حضرت صدیقه ی طاهره سلام الله علیها از تمام زنان عالم برتر است و از طرفی قرآن در سوره ی آل عمران آیه ی 42 و 43 و آیات آغازین سوره ی مریم میفرماید:

((وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ (42) يَا مَرْيَمُ اقْنُتِي لِرَبِّكِ وَاسْجُدِي وَارْكَعِي مَعَ الرَّاكِعِينَ (43)

پس (مریم با فرشتگان سخن میگفت و آنان نیز با او سخن میگفتند)

و نیز در سوره ی آل عمران آیه ی 37 میفرماید

((فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنْبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا وَكَفَّلَهَا زَكَرِيَّا كُلَّمَا دَخَلَ عَلَيْهَا زَكَرِيَّا الْمِحْرَابَ وَجَدَ عِنْدَهَا رِزْقًا قَالَ يَا مَرْيَمُ أَنَّى لَكِ هَذَا قَالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ))

و (برای مریم غذای بهشتی در کنار محرابش حاضر میشد)

و نیز در سوره ی مائده آیه ی 75 میفرماید:

(( مَا الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَأُمُّهُ صِدِّيقَةٌ كَانَا يَأْكُلَانِ الطَّعَامَ انْظُرْ كَيْفَ نُبَيِّنُ لَهُمُ الْآيَاتِ ثُمَّ انْظُرْ أَنَّى يُؤْفَكُونَ (75)

 (مریم صدیقه بود)

و از طرفی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید : فاطمه از مریم، آسیه و خدیجه برتر است پس یقینا حضرت زهرا علیها سلام هم صدیقه بود هم با فرشتگان سخن میگفت و غذای بهشتی برایش می آمد

6) ابن عباس می گوید: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم زیاد فاطمه را می بوسید روزی عایشه گفت : شما زیاد فاطمه را می بوسید رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: در شب معراج هنگامی که جبرئیل مرا وارد بهشت کرد از تمام میوه ی بهشتی به من داد و از عصاره ی آن ها نطفه ی فاطمه در رحم خدیجه منعقد شد و سپس پیامبر فرمود:

((هنگامی که مشتاق آن میوه های بهشتی می شوم فاطمه را می بوسم و از بوی او بوی تمام آن میوه ها را که در آن شب خوردم استشمام می کنم ))

- ذخائر العقبی صفحه ی 36

- مستدرک الصحیحین جلد 3 صفحه 156 همان حدیث را با ((میوه ی به)) معرفی می کند

- سیوطی که از دانشمندان اهل سنت است در ذیل آیه ی 17 سوره ی اسرا همین حدیث را با کمی تغییر نقل میکند

7) عایشه می گوید (( من هیچ کس را در سخن گفتن از فاطمه شبیه تر به رسول خدا ندیدم هنگامی که وارد بر پدر می شد پدرش به او خوش آمد می گفت و در برابر دخترش فاطمه بلند می شد دست او را می گرفت و می بوسید و او را در جای خود می نشاند ))

- مستدرک الصحیحین جلد 3 صفحه ی 154

8) نقل شده است که :((پیامبر گیسوان صدیقه ی طاهره را میبوسید))

- کنزالعمال جلد 7 صفحه ی 111

9) نقل شده است که : ((  پیامبر دهان مبارک حضرت فاطمه را می بوسید ))

- فیض الغدیر جلد 5 صفحه ی176

10) پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آن قدر به حضرت زهرا علیها سلام محبّت میکرد که عایشه اعتراض کرد و گفت ای رسول خدا چرا وقتی فاطمه می آید این قدر او را می بوسی و زبان خود را در دهان او میگذاری گویی می خواهی عسل بر او بخورانی! پیامبر فرمود :

(( بلی! عایشه، هنگامی که مرا به معراج بردند ........)) و داستان میوه ی بهشتی که در حدیث شماره ی 6 گفته شد را بیان کرد

- تاریخ بغداد جلد 5 صفحه ی 87

 

 

11) مهمترین و معروف ترین حدیث که منابع زیادی هم دارد این حدیث است

 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  فرمودند : (( فاطمه پاره ی تن من است هر کس او را اذیت کند مرا اذیت کرده و هر کس مرا اذیت کند خدا را اذیّت کرده))

- صحیح بخاری حدیث 3427 و حدیث 483 (چاپ جدید)

- صحیح بخاری، کتاب فضائل الصحابة ، باب مناقب قرابة رسول الله، حدیث 3714

متن عربی حدیث)3714 - حدثنا أبو الوليد حدثنا ابن عيينة عن عمرو بن دينار عن ابن أبى مليكة عن المسور بن مخرمة أن رسول الله - صلى الله عليه وسلم - قال « فاطمة بضعة منى ، فمن أغضبها أغضبنى »

- صحیح بخاری، کتاب النکاح، باب ذب الرجل عن ابنة ، حدیث 5230

متن عربی حدیث) 5230 - حدثنا قتيبة حدثنا الليث عن ابن أبى مليكة عن المسور بن مخرمة قال سمعت رسول الله - صلى الله عليه وسلم - يقول وهو على المنبر « إن بنى هشام بن المغيرة استأذنوا فى أن ينكحوا ابنتهم على بن أبى طالب فلا آذن ، ثم لا آذن ، ثم لا آذن ، إلا أن يريد ابن أبى طالب أن يطلق ابنتى وينكح ابنتهم ، فإنما هى بضعة منى ، يريبنى ما أرابها ويؤذينى ما آذاها »

- صحیح مسلم حدیث 4483

متن عربی حدیث) 4483 - حَدَّثَنِي أَبُو مَعْمَرٍ إِسْمَعِيلُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الْهُذَلِيُّ حَدَّثَنَا سُفْيَانُ عَنْ عَمْرٍو عَنْ ابْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ عَنْ الْمِسْوَرِ بْنِ مَخْرَمَةَ قَالَ

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي يُؤْذِينِي مَا آذَاهَا

- مسند احمد بن حنبل جلد 4 صفحه ی 328

- سنن ترمذی جلد 2 صفحه ی 319

- مستدرک حاکم جلد 3 صفحه ی159

- کنزالعمال جلد 6 صفحه ی 20

- الصابـة جلد 8 صفحه ی 159

- حلیة الاولیا جلد 2 صفحه ی 40

- فیض الغدیر جلد 4 صفحه ی 421

- مسند بن یعلی جلد 1 صفحه ی190

12) ازام سلمه نقل شده است : وقتی فاطمه بیمار شد،همان بیماری که به وفاتش منتهی می گشت من از او پرستاری می کردم روزی حالش را از همه روز بهتر دیدم علی بن ابیطالب به دنبال کاری رفته بود فاطمه به من فرمود آبی بیاور تا غسل کنم آب آوردم و او غسل کرد غسلی که بهتر از آن ندیده بودم سپس لباس های تازه ای برای من بیاور لباس ها را آوردم و به او دادم و او پوشید سپس فرمود بسترم را وسط اتاق بیفکن و من این کار را کردم او دراز  کشید و رو به قبله کرد دستش را زیر صورتش گذاشت سپس فرمود ای ام سلمه من الان از دنیا میروم در حالی که پاک شده ام کسی روی مرا نگشاید این سخن گفت و چشم از جهان بست

- مسند احمد حنبل جلد 6 صفحه 461

- این حدیث را ابن اثیر در(( اسدالغابه)) و جمعی دیگر در کتب خود آورده اند

از این حدیث نتیجه می شود که حضرت زهرا سلام الله علیها علم غیب داشته و زمان مرگ خود را می دانست

13) پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم  می فرماید : (( اولین کسی که به بهشت می رود فاطمه است))

- ذهبی در میزان الاعتدال جلد 2 صفحه 131

- کنز العمال جلد 6 صفحه 219

14) پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: (( او را فاطمه نام نهاده ام زیرا خداوند او و دوستانش را از آتش دوزخ بازداشته است))

- تاریخ بغداد جلد 2 صفحه ی 331

- ذخائر العقبی صفحه ی 26 (با کمی تغییر نقل شده است)

15) پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم میفرماید :

(( ای فاطمه قطعا خدا با خشم تو خشمگین می شود و با رضای تو راضی می شود ))

- بخاری  در کتاب  صحیح بخاری جلد 3 صفحه ی1361 (با کمی تغییر نقل کرده است)

- حاکم نیشابوری در کتاب  المستدرک علی صحیحین جلد 3 صفحه 167

- محب الدین طبری در کتاب  ذخائر العقبی جلد 1 صفحه ی39

- ابوالقاسم طبرانی در کتاب  المعجم الکبیر جلد 1 صفحه ی108 ، جلد 22 صفحه ی 401

- ابن ابی عاصم در کتاب الاحاد و المثانی جلد 5 صفحه ی 363

- دولابی در کتاب  الذریة الطاهره جلد 1 صفحه ی 120

- ابن حجر هیثمی در کتاب  مجمع الزوائد جلد 9 صفحه ی 203

- تاریخ دمشق جلد 3 صفحه ی 156

با توجه به این احادیث به ما ثابت میشود که حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها شخصیت بزرگی داشته ورضای او برابر با رضای خداوند می باشد پس اگر حضرت فاطمه از کسی ناراضی باشد یقینا خداوند تبارک و تعالی از او ناراضی است و کسی که خدا از او ناراضی باشد جایگاهش آتش جهنم است

 

 

از همه مهم تر آیه ی تطهیرمی باشد که خداوند در مورد اهل بیت می فرماید:

سوره ی احزاب آیه ی 33

((إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا))

((همانا خدا اراده کرده که دور گرداند از شما اهل بیت پلیدی و ناپاکی را و شما را کاملا پاک و طاهر قرار دهد))

البته در تفسیر این آیه باید گفت که تعبیرهای زیادی از اهل بیت می شود اما اهل سنت و شیعه بر یک نفر اتفاق نظر دارند آن هم حضرت فاطمة الزهرا سلام الله علیها است پس مقام عصمت طبق این آیه برای حضرت زهرا سلام الله علیها اثبات میشود

کفر ابوبکر وعمر :

با توجه به مقام والای حضرت زهرا سلام الله علیها و جایگاه اعظم ایشان نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم :

استدلال ما این است که هر کسی که حضرت زهرا سلام الله علیها از او ناراضی باشد خدا از او ناراضی میگردد ازطرفی هم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حدیث صحیحی فرموده است که:

((هیچ مومنی حق ندارد بیش از 3 شب با مومنی دیگر قهر باشد )) وگر نه از دایره ی ایمان خارج می شود

- صحیح بخاری صفحه ی1173 حدیث 6

- صحیح بخاری (چاپ بیت الافکار دولیه) حدیث 6076-6077

و از طرفی در حدیث صحیح اهل سنت آمده که حضرت زهرا سلام الله علیها با ابوبکر و عمر قهر کرد و از آنها ناراضی بود تا وقتی که از دنیا رفت!

برای اثبات این ادعا منابعی از کتب معتبر اهل سنت می آوریم

- صحیح بخاری جلد 5 صفحه ی 177 (روایت از عایشه است)

- صحیح بخاری صفحه ی 803 صفحه ی حدیث 2441-2440 (چاپ بیت الافکار دولیه)

- صحیح بخاری جلد 4 صفحه ی 1549

صحیح ابن حبان جلد 11 صفحه ی 153

- سنن بیهقی جلد 6 صفحه ی 300

- صحیح مسلم جلد 3 صفحه ی 1380

- الکامل فی تاریخ جلد 2 صفحه ی 126

- المصنف جلد 4 صفحه ی 141

- انساب الاشراف جلد 1 صفحه ی 4

عایشه روایت می کند که فاطمه سلام الله علیها از ابوبکر ارث خود را طلب کرد ولی ابوبکر از قول پیامبر صلی الله علیه و اله وسلم گفت که ((لا نورث ، ما تركنا صدقة)) ما انبیا ارث نمیگذاریم هر چه باقی مانده است صدقه است ارث ایشان را به او نداد و حضرت فاطمه سلام الله علیها بر ابوبکر غضب نمود و با او قطع رابطه کرد و تا زمانی که زنده بود با ابوبکر سخن نگفت... و هنگامی که از دنیا رفت شوهرش علی شبانه او را دفن کرد و به ابوبکر خبر نداد و خودش بر جنازه ی وی نماز خواند

 

- صحیح بخاری،کتاب المغازى،باب غزوة خيبر، حدیث 4240

- صحیح بخاری،کتاب المغازى،باب غزوة خيبر، حدیث4241

 

- صحیح بخاری،کتاب فرض الخمس،باب فرض الخمس،حدیث 3093


تاریخ ارسال پست: دوشنبه 12 تير 1391 ساعت: 15:23
برچسب ها : ,,

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط فرشاد در تاریخ 1391/4/26 و 1:48 دقیقه ارسال شده است

فرشاد گفته:

سلام.
حوصله ی خوندن مطالب رو نداشتم.
بالاخره سنی درسته یا شیعه؟
لطفا جوابش رو تو وبلاگ خودم بگید.
ممنون
پاسخ : سلام فرشاد اتفاقا من این پیش بینی رو کرده بودم که شاید حوصله ی خوندن مطالب رو نداشته باشی به همون خاطر مطالب زیادی رو به صورت ویدئو و یا صوت براتو گذاشتم در ضمن فکر کنم این قدر ارزش داشته باشه که چند دقیقه تو این موضوع مطالعه کنیم


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی