close
تبلیغات در اینترنت
عمر به نبوت پیامبر شک داشت !

تبلیغات

موضوعات

تبلیغات

    Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 88
    کل نظرات کل نظرات : 93
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 70

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 133
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 79
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 19
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 13
    بازدید هفته بازدید هفته : 212
    بازدید ماه بازدید ماه : 1,317
    بازدید سال بازدید سال : 14,634
    بازدید کلی بازدید کلی : 109,943

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 54.159.44.54
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : سه شنبه 22 آبان 1397

عمر به نبوت پیامبر شک داشت !

الف: جناب عمر بن خطاب و تخلف از امر رسول الله

طبق کلام خود جناب عمر بن خطاب در روز صلح حدیبیه به نبوت حضرت رسول شک کرده است

در کتب اهل سنت از زبان جناب عمر چنین آمده است:

والله ما شککت منذ اسلمت الا یومئذ (روز صلح حدیبیه)

(در این متن صراحتا جناب عمر به شک در نبوت اعتراف می نمایند)

المصنف عبدالرزاق ج۵ ص ۳۳۹- منشورات المجلس العلمی

صحیح ابن حبان ج ۱۱ ص۲۲۴- موسسه الرساله

المعجم الکبیر ج ۲۰ ص ۱۴- مکتبه ابن تیمیه

الدر المنثور ج۶ ص۷۷- دارالمعرفه

تاریخ مدینه دمشق ج ۵۷ ص ۲۲۹- دارالفکر

اهل سنت برای توجیه این شک چنین می گویند:

شک به نتیجه داشته است عمر بن خطاب

(اگر عمر گفته باشد که من شک کردم شک در این بوده است که آیا این حکم خداست یا حکم شخصی پیامبر چون ظاهر حکم بر ضرر مسلمانان بوده است.)

در کتب مختلف اهل سنت در مورد صلح حدیبیه چنین نوشته شده :

 (فانطلق عمر فلم یصبر متغیظا)

*صحیح مسلم ج۵ ص۱۷۵- دارالفکر

مجمع الزوائد ج۳ ص۲۳۷- دارالکتب العلمیه

دلائل النبوه ج۳ ص۱۱۳۲- دارالعصامه*

حال به واکاوی معنی (متغیظا) می پردازیم:

واژه غیظ به معنای خشمناک شدن و تغیظ به معنای اظهار خشم می باشد که گاهی همراه صوتی می باشد.باید توجه داشته باشید که جناب عمر بن خطاب با فرمایش پیامبر قانع نگشتو صبر و تحمل ننمود و ……..

مگر قران کریم نفرموده است: (ما ینطق عن الهوی)

و یا (لا ترفع اصواتکم فوق صوت النبی) 

آیا باز هم با این تعاریف می توانیم بگوییم جناب عمر بن خطاب شک نکردند؟

بر فرض اینکه شک هم نباشد. به فرموده شما آیا ایشان کلام قران را نقض ننموده اند؟

و آیا این نقض گناهی بزرگ نمی باشد؟

چرا شما این را به عنوان یک اشکال به جناب عمر نمیدانید؟ بلکه افتخار عمر میدانید؟

ب: صحابه و تخلف از امر رسول الله

هنگامی که روز صلح حدیبیه ماجرای نوشتن صلح نامه پایان یافت پیامبر به اصحاب خود فرمودند: بلند شوید و قربانی کنید. سپس سر بتراشید. راوی می گوید به خدا قسم هیچ کس بلند نشد.

فلما فرغ من قضیة الکتاب قال صلى الله علیه وآله وسلم لأصحابه : قوموا فانحروا ثم احلقوا ، فوالله ما قام منهم أحد حتى قال ذلک ثلاث مرات ، فلما لم یقم منهم أحد

نیل الأوطار – الشوکانی – ج ۸ – ص ۱۸۷- دار الجیل

مسند احمد – الإمام احمد بن حنبل – ج ۴ – ص ۳۳۱- دار صادر

صحیح البخاری – البخاری – ج ۳ – ص ۱۸۲- دارالفکر

السنن الکبرى – البیهقی – ج ۵ – ص ۲۱۵- دارالفکر

عمدة القاری – العینی – ج ۱۴ – ص ۵- دار إحیاء التراث العربی

المصنف – عبد الرزاق الصنعانی – ج ۵ – ص ۳۴۰- منشورات المجلس العلمی

مسند ابن راهویه – إسحاق بن راهویه – ج ۴ – ص ۱۴- مکتبة الإیمان

المعجم الکبیر – الطبرانی – ج ۲۰ – ص ۱۴- دار إحیاء التراث العربی

إرواء الغلیل – محمد ناصر الألبانی – ج ۱ – ص ۵۸- المکتب الإسلامی

جامع البیان – إبن جریر الطبری – ج ۲ – ص ۳۰۴- دار الفکر

جامع البیان – إبن جریر الطبری – ج ۲۶ – ص ۱۳۰- دار الفکر

تفسیر الثعلبی – الثعلبی – ج ۹ – ص ۶۰- دار إحیاء التراث العربی

تفسیر البغوی – البغوی – ج ۱ – ص ۱۶۹- دارالمعرفه

تفسیر البغوی – البغوی – ج ۴ – ص ۲۰۲- دارالمعرفه

تفسیر ابن کثیر – ابن کثیر – ج ۴ – ص ۲۱۳- دارالمعرفه

الاحکام – ابن حزم – ج ۴ – ص ۴۲۳- مطبعة العاصمة

تاریخ مدینة دمشق – ابن عساکر – ج ۵۷ – ص ۲۲۹- دارالفکر

تاریخ الطبری – الطبری – ج ۲ – ص ۲۸۳- مؤسسة الأعلمی للمطبوعات

تاریخ الإسلام – الذهبی – ج ۲ – ص ۳۷۲- دار الکتاب العربی

البدایة والنهایة – ابن کثیر – ج ۴ – ص ۲۰۰- دار إحیاء التراث العربی

إمتاع الأسماع – المقریزی – ج ۹ – ص ۱۳- دار الکتب العلمیة

إمتاع الأسماع – المقریزی – ج ۱۴ – ص ۵۲۳- دار الکتب العلمیة

السیرة النبویة – ابن کثیر – ج ۳ – ص ۳۳۵- دار المعرفة

السیرة الحلبیة – الحلبی – ج ۲ – ص ۷۱۳- دار المعرفة

در انتها:

دوستان و مخاطبین عزیز به نظر شما آیا بازهم می توان گفت صحابه کسانی بودند که تا پیامبر یه مطلبی رو می فرمود سمعا و طاعتا قبول میکردند همشون؟

نظر شما چیه؟


تاریخ ارسال پست: شنبه 30 فروردين 1393 ساعت: 19:57
برچسب ها : ,,,,,

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط محمدرضا شیخی در تاریخ 1393/2/2 و 0:22 دقیقه ارسال شده است

محمدرضا شیخی گفته:

سلام علیکم.با مطلب جدید بروز هستم

سال خوبی داشته باشید.ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی (ره) رو بهتون تبریک میگم

آیا هنوز می خواهید از دریافت یارانه انصراف دهید؟(ریخت و پاش همسر رئیس جمهور)


جمله عمر بن خطاب معناش اینه که پیوسته در نبوت حضرت محمد رسول خدا(ص) شک داشته تا اینکه شکش در روز صلح حدیبیه بیشتر از قبل شده


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی