close
تبلیغات در اینترنت
8 نقد اساسی بر مولوی شاعر معروف

تبلیغات

موضوعات

تبلیغات

    Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 88
    کل نظرات کل نظرات : 93
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 70

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 134
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 72
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 9
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
    آي پي امروز آي پي امروز : 37
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 28
    بازدید هفته بازدید هفته : 285
    بازدید ماه بازدید ماه : 2,050
    بازدید سال بازدید سال : 14,089
    بازدید کلی بازدید کلی : 126,324

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 54.80.185.137
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397

8 نقد اساسی بر مولوی شاعر معروف

8 نقد اساسی بر مولوی شاعر معروف

 

نقدسوم

استعمال الفاظ رکیک درمثنوی مخالف فرهنگ و اخلاق وادب اهل بیت علیهم صلوات الله

اماکمی هم از ادب مولوی،بگوییم تا معلوم شودکه درمکارم اخلاق چه بیانات کریمانه ای داشته اند!!!

دکتر عبدالحسین زرین کوب درکتاب ” سرّ نی ” _که برای تعریف و تمجید ازمولوی به رشته تحریردر امده است معترف است،که مولوی درمثنوی دربیش ازچهل مورد،الفاظ رکیک رابصورت وقیحانه و تمثیلاتی بشدت شنیع بکاربرده است

برای نمونه:

دفتری ازدفاترمثنوی نیست،مگر آنکه درآن الفاظ فحش آلود وفاحشانه آمده است(این الفاظ بقدری رکیک است که آنهاراروی کاغذهم نمیتوان نوشت شما با سرچ کلمه کدو و(...) وکنیزدراینترنت از ادب ونزاکت مولوی باخبرشوید) بطور مثال می توانید حکایت کدو...وکنیزو شهیدشدن بانورا(دقت کنید استعمال شهادت را در چه کارقبیحی!!!)درمثنوی ببینیدو حظ وافر!ببرید

این بنده در شان خویش و نزاهت این قلم دلریش نمی تواندکه تمامی آن یاوه هارا یادکندویک به یک آن ابیات رادرمیان آرد،خودمراجعه فرموده،آن اراجیف را بنگرید.اگر ادب اینست و اینان بزرگان ادب،که زهی بر بی ادبانش

 

نقد چهارم

توحید از نظر مولوی

داستان جعلی ومنحرف موسی وشبان!

توبرای وصل کردن آمدی نی برای فصل کردن آمدی

اشکالات این داستان

الف:این داستان که به حضرت موسی وآن شبان نسبت داده شده،در هیچ یک ازاسنادشیعی وسنی وجودنداردوچنانچه میدانیدبنابر آموزه های دینی ما،نسبت دروغ به ائمه وانبیاء،گناه کبیره ایست نابخشودنی

کاش که این حکایت تنهادروغی بود،بی روایت،امالااقل مضمون آن مطابق بودباحقیقت وشریعت ولی افسوس که مفادآن نیزدرتناقض با تمامی روایات است وسخنی است خلاف برهان ومخالف قرآن!

آیاآن چوپان درحالت اول خویش ،خداوندرامیپرستیدیا بت ذهنی خویش را؟

مگرامام صادق سلام الله علیه نفرمودند:

کلمامیزتموه باوهامکم فهومخلوق لکم مردودالیکم

(تهذیب الاحیا،فیض کاشانی)

که آنچه در وهم شماباشدخدایتان نیست بلکه مخلوق ذهنی شماست که خوداوراساخته ایدو

مگر موسی اورا ازکه جداکرده بود؟ازخدا؟یا ازبت ذهنی او؟ سبحان الله عمایقولون

ب:خدادرسوره اعراف آیه139خطاب به موسی فرمود:

لن ترانی یاموسی

هرگزمرانخواهی دید ای موسی

لن درعربی به معنای نفی ابداست

ج:یانمی دانید؟امام رضا سلام الله علیه فرمودند :الهی لااصفک الابماوصفت به نفسک(خداونداتراتوصیف نمیکنم مگربه همان اوصافی که خود،خودت راتوصیف نموده ای

نقد پنجم

مولوی و حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه

ادامه نقد مولوی

بعد از پی بردن به عقیده باطل مولوی در توحید اینک شاهکار مولوی در امامت!!!

آیا باور می کنیدمولوی معتقد است که امامت، نوعی است برخلاف عقیده شیعه که به امامت شخصی معتقد است زیرا که امامان معصوم علیهم السلام به فرمایش پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله بنابر روایات متواتر ۱۲ تا هستند با نامهای مشخص و معین. یکی از انحرافات صوفیان هم همین است که به مهدویت نوعی قائلند.

مولوی می گوید:

پس به هر دوری ولی قائم است

تا قیامت آزمایش دائم است

پس امام حی قائم آن ولی است

خواه از نسل عمر خواه از علی است

(مثنوی/ج۲/ص۲۳۹/چاپ نشر طلوع/شعر۸۲۵)

نقد ششم:

مولوی وادعای ارتقاء اولیاءصوفیه تامقام الوهیت!!

مولوی معتقداست که چون سالک دروادی طریقت گام نهد وبه سیروسلوک همت گمارد،سرانجام واصل به حقیقت وفانی درحق گشته!وضمن اینکه ازشریعت وطریقت بی نیازمیگردد،به مقام الوهیت ارتقاءپیدامیکند

برای مثال مولوی معتقداست حسین بن منصورحلاج دراثرتزکیه نفس وپیمودن طریق حق ازواصلین بوده واظهار((اناالحق))او، رحمت بشمارمیرود

این درصورتیست که حکم ارتدادواعدام حسین بن منصورحلاج راامام زمان عجل الله تعالی فرجه درتوقیعی به نایب سومشان حسین بن روح داده اند

احتجاج ج2قسمت توقیعات ناحیه مقدسه474

ونیز80فقیه شیعه حکم ارتدادراامضاکرده اند

واین درحالیست که مولوی فردی مانندفرعون که گفت اناربکم الاعلی ومنصور رادرمسیرحق میداند:

آن انا بی وقت گفتن لعنت است

وین انا در وقت گفتن رحمت است

آن انا منصور،رحمت شد یقین

و ان انا فرعون،لعنت شد ببین

دفتر2ص117

بود انالحق در لب منصورنور

بوداناالله درلب فرعون زور

دفتر2ص84

گفت فرعونی اناالحق، گشت پست

گفت منصوری انالحق و برست

آن انا رالعنت الله درعقب

وین انا را رحمت الله ای محب

نقد هفتم:

ادامه جسارات صریح مولوی به حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه وشواهدی برصوفی بودن مولوی

همانطور که درنقدقبلی آوردیم امام زمان عجل الله تعالی فرجه حکم ارتدادمنصورحلاج رابه نایب سومشان حسین بن روح دادند

حال شعری دیگرازمولوی دردفاع ازحلاج واهانت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه

چون قلم در دست غداری بود

لاجرم منصور بر داری بود!!

شواهدی بر صوفی بودن مولوی:

9/1:کوه طور ازنورموسی شد برقص

صوفی کامل شد و رست او زنقص

9/2:قطب آن باشدکه گردخود تند گردش افلاک گرد وی بود

9/3:من نجویم زین سپس راه اثیر پیر جویم پیر جویم پیر پیر

9/4:پس غذای عاشقان باشد سماع

که در او باشد خیال اجتماع

9/5:این شعررادرقسمت دیگرهم ذکرکردم ولی چون دال برعقاید صوفیانه مولوی نیزهست تکرار میکنم:

پس به هردوری ولیی قائم است

تا قیامت آزمایش دائم است

پس امام حی قائم آن ولی است

خواه از نسل عمر خواه ازعلی است

9/6:پهلوی خم وحدت بگرفته ای مقام

با نوح و لوط و کرخی و شبلی و بایزید

9/7:باده ای کابرار را دادند اندر یشربون

با جنید و بایزید و شبلی و ادهم خوریم

9/8:بودانا الحق درلب منصورنور

بودانا الله درلب فرعون زور

9/9:آن انامنصوررحمت شدیقین

آن انا فرعون لعنت شد ببین

 

نقدهشتم:

مولوی و توهین به امام حسین سلام الله علیه

1) آیا باورمیکنیدکه مولوی حرکت امام حسین سلام الله علیه به کوفه راکورکورانه قلمدادکرده؟

که این مطلب نشان دهنده این است که

امام حسین علیه السلام معصوم نبوده که ازوی عملی کورکورانه سرزده و این برخلاف اعتقاد امامیه(مذهب حقه)است

مولوی میگوید:

کورکورانه مرو در کربلا

تا نیافتی چون حسین اندر بلا

(مثنوی معنوی/دفترسوم/ص۲۳۲و۲۳۳) و(نقدی بر مثنوی ص۲۲۲)

2)آیاباورمیکنیدکه مولوی،عزاداری بر سیدالشهداءراردکرده است و آن راسرزنش کرده؟وی عزاداری برسیدالشهدا راسرزنش کرده وازآن به عنوان غفلت وکم معرفتی یاد میکند و این ناشی ازعدم تطابق مبانی مکتبی عرفانی وی باعزاداری سیدالشهداست

(نشریه مذهبی نوربه نقل ازمثنوی مطابق با نسخه تصحیح شده/رینولد نیکلسون/ص۸۱۰-۸۱۱)

این عقیده وی مخالف صریح باروایات حضرات معصومین علیهم السلام است چرا که ماروایات زیادی ازاهل بیت عصمت وطهارت داریم مبنی بر امر به سوگواری برمصائب سیدالشهدا سلام الله علیه وهمچنین عزاداریهاوعزاداری خودآنهابرامام حسین سلام الله علیه

مثلا:

امام رضا سلام الله علیه به ابن شبیب فرمود:« یابن شبیب، إن کنت باکیا لشی...

ای پسرشبیب اگرمیخواهی برای چیزی گریه کنی برای حسین گریه کن

وسایل الشیعه ج14ص503چاپ آل البیت قم۱۴۰۹ق)


تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 13 فروردين 1394 ساعت: 19:18
برچسب ها : ,,,,,,,,,

بخش نظرات این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی